Personalizacja to jeden z najnowszych trendów w produkcji etykiet. Naklejki personalizowane można podzielić na dwa rodzaje mające różne zastosowanie. Pierwszą stanowią etykiety z nazwą lub grafiką a drugą etykiety numerowane. Etykiety są uznawane za wizytówkę produktu, ponieważ to właśnie na nich znajdują się takie informacje, jak: nazwa, marka, logo, skład, hasło reklamowe. Właśnie dlatego personalizacja etykiet jest bardzo ważna i powinna być dopasowana do potrzeb konsumentów.
ETYKIETY Z PERSONALIZOWANĄ NAZWĄ LUB GRAFIKĄ
W tym przypadku chodzi o reklamę skierowaną bezpośrednio do klienta. Pierwszym dużym projektem na skalę europejską była promocyjna sprzedaż butelek Coca-Cola z nadrukowanymi imionami. W mniejszej skali, w Polsce personalizowane etykiety produktowe głównie funkcjonują jako etykiety okolicznościowe na alkohol z okazji wesela, imienin, urodzin czy wieczoru kawalerskiego.
ETYKIETY Z PERSONALIZOWANYM NUMEREM
Numeracja na etykiecie ma zastosowanie w oznaczaniu produktu i podkreśleniu jego unikatowości. Etykiety z personalizowanym numerem mają szerokie zastosowanie, a głównie używa się ich podczas konkursów czy limitowanych serii produktów.
Druk cyfrowy jest doskonałym rozwiązaniem przy realizacji niskonakładowych produkcji etykiet samoprzylepnych, termokurczliwych czy opakowań elastycznych. W połączeniu z możliwością łączenia nakładów (drukowania kilku projektów o tym samym wymiarze w jednym przebiegu produkcyjnym) oraz doskonałym nasyceniem barw otrzymujemy wysokojakościowy produkt będący odpowiedzią na jeden z wiodących trendów w projektowaniu etykiet i opakowań - personalizację. Cyfrowy druk etykiet to znakomite rozwiązanie dla tworzenia kreatywnych projektów etykiet i opakowań.
Etykiety ze zmiennym kodem oraz dodatkowym
Etykieta lokalizacyjna ze zmiennym kolorem
Etykieta z personalizowaną grafiką
Etykieta z personalizowanym numerem